SEMANA DE ADAPTACIÓN / A WEEK TO ADAPT

Soltar la mano de sus padres y madres por primera vez, hace que los primeros días de
clases sean los más difíciles. Por ello, los niños y las niñas de TODDLERS
tuvieron una divertida semana de adaptación para facilitar este proceso.

A lo largo de estos días, jugaron con títeres, bailaron con maracas hechas por ellos mismos y pintaron con globos en Artes Visuales para afianzar su motricidad fina y despertar su imaginación. También jugaron con pelotas y con el movimiento de sus cuerpos en el taller de Educación Física.

Leaving home for the first time is challenging for Toddlers. The first week of school for Toddlers was full of fun activities to help them to adapt to this new change.

These activities included dancing with handmade maracas, playing with puppets, and creating balloon paintings.

The balloon paintings were made in Visual Arts with the intent to strengthen their fine motor skills as well as awaken their imagination. Additionally, students played a game in Physical Education that focused on their body movements with different types of balls.